Spillekvelder høsten 2025 - VIKTIG!

01.09.2025 22:58

Tirsdag 2. september starter høstsesongen for fullt!

Den siste tiden har vi fått tilbakemeldinger, og selv opplevd at spillekveldene kan oppleves noe "masete"...

Siste månedene har vi "jaget tiden" med 2-spillsrunder og flest mulig innen kl. 22.00.

Vi ønsker å imøtekomme flest mulig, men vet at ikke alle vil bli fornøyde - og "alle til lags" klarer vi aldri å oppnå uansett hva vi gjør.

Styret har derfor diskutert saken på nytt, og gjort noen endringer...

Ps; Dette er en prøveordning under høstturneringen, og den vil evalueres og evt justeres til Førjulsturneringen dersom det ikke fungerer godt nok. Hele saken med spilletider tas opp på årsmøtet, hvor vi da har flere utprøvde alternativer å sette opp mot hverandre.

Alle tilbakemeldinger ang. dette (ris, ros, kommentarer) gis til leder!

Dette gjelder under Høstturneringen

  1. Høstturneringen spilles i september og oktober, og går over 18 kvelder.
  2. I sammenlagtserien teller 6 av de 18 kveldene, altså 1/3.
  3. Vi starter spillingen kl. 18.30! Det betyr helt enkelt at du må møte litt tidligere, slik at du er klar til spillestart.
  4. Vi spiller 3-spillsrunder, og skal normalt rekke å spille 9 runder - altså 27 spill.
  5. Som tidligere gjelder også at ny runde ikke påbegynnes etter kl. 22.00, men nytt er at runden skal være godt i gang før kl. 22.00.
  6. Hver runde gis max 25 minutter; 8 minutter pr spill + 1 minutt bytte.
  7. Når det gjenstår 5 minutter av runden, får ingen starte på nytt spill.
  8. Dersom man ikke får spilt siste spillet, gis det 50/50. Dersom ett par er skyld i forsinkelsen, og parene er enige om dette, gis det 60/50.
  9. Når det er 5 minutt igjen av runden, vil klokka "ringe". Da har alle ansvar for å bli ferdige i tide, evt ikke starte på siste spillet.
  10. Når det gis beskjed om bytte, betyr det bytte! Det betyr ikke at man skal stå å diskutere spill eller være ute. Tiden starter å gå når vi gir beskjed om rundestart.
  11. Vi bytter før tiden hvis alle er ferdige.

"Et godt sted å være"

Vi er alle medlemmer av en klubb, og Larvik BK skal være et godt sted å være for alle!

Ta ansvar for at klubbkvelden blir bra for deg selv og de andre.

Det er lov å høflig oppfordre både makker og motstandere om å få opp tempo dersom det går unødvendig sakte, men husk at det er lov å tenke - dersom det er noe å tenke på!

RYDD OPP ETTER DEG!

Vi har ingen ansatte i Larvik BK, og alt som gjøres i forbindelse med spillekveldene, gjøres på frivillig basis. Det er ingenting som gjøres av seg selv, og det ligger MANGE timer dugnad bak en spillekveld. Det dubleres kort, det hentes bakevarer, det handles inn til kiosk og det ryddes og ordnes.

Ta gjerne del i dette arbeidet, og rydd opp etter deg når du forlater bordet eller forlater for kvelden. Sett kaffekoppen i oppvaskmaskina, kast brusbokser i kildesorteringen, kast slipper og annet i sin søppelkasse, og sett stolen på plass.

LURER DU PÅ NOE UNDER SPILLEKVELDEN?

Lurer du på noe på resultatslippene? Sjekk at dere har tastet riktig og er enige om hva som ble spilt. Dersom noen har tastet feil på bridgematen, så ta det direkte med den som den kvelden har ansvar for resultatservice (sitter med datamaskina). Vi vil utover høsten lære opp flere til denne jobben, slik at de som vanligvis sitter med datamaskina, kan få "fri" noen spillekvelder.



♠️♥️♠️

VI SIER DETTE FOR Å MINNE PÅ AT ALLE SAMMEN KAN BIDRA TIL AT

LARVIK BK ER "ET GODT STED Å VÆRE" - FOR ALLE

♠️♥️♠️





Oppdatert 02.09.2025 09:46